«Hasliens nettbutikk » følger retningslinjene for angrerett, kjøpsloven og forbrukskjøpsloven i Norge. Det innebærer blant annet at du som kunde i vår nettbutikk kan angre ditt kjøp innen 14 dager fra du har mottatt varen. Vi ber deg om å sette deg inn i kjøpsvilkårene som er angitt fra punkt 1 til 8.

1. Vilkår mellom kjøper og selger

a) Vilkårene gjelder mellom «deg» som privatperson og «fotograf Marion Haslien», organisasjonsnummer 98735829 mva. Kjøpsvilkårene gjelder kun i vår nettbutikk under logoen «Hasliens nettbutikk». Vår kontaktinformasjon ligger tilgjengelig nederst på våre nettsider.

b) For å bestille varer i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år.

c) Vi reserverer oss mot skrive- og bildefeil på nettsiden, det være seg feil i produktbeskrivelse, priser eller teknisk informasjon. Om feil opplysninger fremkommer vil naturligvis du som kunde ha full rett til å kansellere kjøpet.

For å kunne foreta et kjøp på vår nettside må du akseptere vilkårene i punkt 1: a,b og c, samt akseptere personvernerklæringen som er angitt på våre nettsider.

2. Angrerett

Avtale om kjøp blir inngått når vi har mottatt din bestilling og du har mottatt ordrebekreftelse på e-post fra oss. Skulle du angre kjøpet ber vi deg fylle ut angrerett-skjemaet som du kan laste ned her som PDF eller word (Blankettnr. Q-0319B ). Dette skjemaet skal sendes oss innen 14 dager fra du har mottatt varen.

Når vi har mottatt varen og ser at den ikke er brukt eller skadet, vil du få tilbakebetalt beløpet, det skjer senest etter 14 dager. Du må selv bekoste fraktkostnadene når en vare returneres.

3. Kundeopplysninger

Når du foretar et kjøp hos oss vil vi registrere ditt fulle navn, adresse, epostadresse samt telefonnummer. Vi forventer at det oppgis korrekte opplysninger. Ditt personlige passord og brukernavn skal ikke deles med tredjepart, da kundeforholdet er kun mellom deg som registrert kjøper og selger Marion Haslien i Haslien Fotografene. Du må omgående melde i fra til oss dersom du tror andre kan ha fått tilgang til ditt passordet.

Skulle vi ha mistanke om misbruk av vilkårene våre vil vi kunne sperre brukerkontoen. Vi kan også tildele deg nye innloggingsopplysninger dersom vi finner det nødvendig.

4. Priser

Alle priser på vårt nettsted er oppgitt med merverdiavgift hvis annet ikke er oppgitt. Alle signerte og nummererte fotografier med utsalgspris over kr 2.000,- kr (før mva) vil ha kunstavgift inkludert i prisen. Som kjøper forholder du deg til priser som er oppgitt i nettbutikken. I de tilfellene der kunstavgiften slår inn, vil vi derfor sørge for å betale avgiften.

Frakt tilkommer alle varer (unntatt varer som hentes i butikk) og fraktkostnadene bæres av deg som kunde. I nettbutikken vises prisen for varen, mens fraktkostnadene kommer som tillegg og beregnes i kasse ut fra størrelse og vekt.

Alle kjøp hos oss foregår mot betaling og ingen varer leveres før betaling er registrert hos oss. Betalingsmåter er angitt nederst på vår nettbutikk og ved kassen i nettbutikk.

5. Gavekort

Gavekort som kjøpes hos oss er gyldig i ett år fra kjøpsdato. Gyldigheten fremkommer på gavekortet som vi utsteder. Gavekortet kan ikke veksles i penger. Gavekortet må oppbevares som et verdipapir og erstattes ikke ved tap. Vi utbetaler heller ikke penger for restbeløp på gavekort.

6. Frakt eller henting av produkter

I vår nettbutikk tilbys to muligheter for overlevering av vare, Bring eller henting i studio. Ønskes annen levering ber vi dem om å kontakte oss for avtale. Merk deg at endringen av leveringsbetingelser ikke kan omgjøres etter nettbestilling er registrert, så ønsker du annen levering kontakt oss før bestilling i nettbutikk.

Ved bruk av Bring vil det være nødvendig å oppgi din adresse til denne transportøren for leveranse. Er varen avtalt å hentes i studio tilkommer ingen fraktkostnader, og henting må det gjøres i vår åpningstid og på adressen som er angitt nederst på våre nettsider.

Finnes varen på vårt lager vil varen normalt bli sendt i løpet av tre virkedager fra bestillingen er gjort.

Skade eller tap av vare i frakt reguleres gjennom Postloven. Oppstår reklamasjon på postforsendelser gjennom Bring er det vi som avsender som må fremsette reklamasjon. Det innebærer at du som mottaker snarest mulig må informere oss dersom du oppdager skade eller manko.

Vi har egne regler for vareforsendelse for personer som har vært til fotografering i vårt studio. De finner du her.

7. Reklamasjon og garanti

Alle fotografier som er levert fra oss har 5 års garanti mot feil hvis annet ikke er oppgitt. Alle andre produkter har 2 års reklamasjonsrett hvis annet ikke er oppgitt. Les derfor «Beskrivelse» og «Tilleggsinformasjon» under produktene for flere opplysninger om ditt produkt. Din kvittering gjelder som reklamasjons-bevis. Vi besørger fraktkostnader ved reklamasjon.

8. Endring av vilkårene

Vi kan når som helst foreta endringer i vilkårene, og hvilke vilkår som endres vil gjøres kjent her på disse nettsidene. Du bør derfor følge med på kjøpsvilkårene jevnlig dersom du oppsøker oss igjen. Selv om vilkårene endres vil du forholde deg til de vilkårene som gjaldt da ditt kjøp ble inngått.

Dersom tvister skulle oppstå i forhold til vilkårene, vil de reguleres og tolkes i henhold til norsk lovgivning og vil kun avgjøres av en domstol i Norge.